Fitness la plimbare in carucioare

Fitness la plimbare in carucioare este cea mai la moda tendinta in ceea ce priveste  activitatea fizica a proaspetelor mamici, metoda patentata peste ocean de medici terapeuti si femei active carora tonifierea continua a muschilor  nu le lasa sa stea locului, si sa caute noi metode de a fi  mereu in forma.

Cea mai activa si distractiva activitate pentru mame poate deveni, daca nu este deja plimbatul copilului cu carutul sau cu caruciorul. Nu e nevoie de carucioare usoare, ci mai degraba de cele de genul sport, sau carucioare 3 in 1 pentru ca toata familia sa fie pregatita de miscare.

Cum pot deveni niste carucioare copii  adevarate aparate de fitness pentru mamica? Pai tu faci sport, iar copilul se distreaza fiind plimbat si rotit, el practic trebuind doar sa zambeasca. Daca nu stiai, plimbatul cu caruciorul te ajuta sa elimini treptat bineinteles din grasimea  acumulata in timpul sarcinii, si sa-ti tonifici muschii.  Studiile recente au demonstrat ca plimbatul  copilului cu caruciorul este cel mai benefic exercitiu fizic pentru perioada post-natala.

O ocazie memorabila pentru intarirea relatiei mama-copil, de ce nu tata-mama-copil, sa mai faca si parintii cu schimbul. E timpul vostru  fara bone sau supraveghetori,  voi impreuna admirand natura. Indiferent de sezon plimbarea copilului in aer liber este necesara pentru sanatatea intregii familii. Iarna bine-imbracati, iar vara bebelusul asezat intr-unul din modelele de carucioare umbrela disponibile acum pe piata. In primele zile ale nasterii, ochii  bebelusului nu contin melanina, aceasta substanta  formandu-se treptat, de aceea trebuiesc protejati de razele puternice ale soarelui.

Daca esti la primele zile dupa nastere, trebuie sa fii atenta la cumulul de activitati fizice realizate zilnic. Trebuie sa astepti o luna jumatate sau chiar doua luni  (depinde daca ai avut o nastere naturala sau una prin cezariana). Avand in vedere ca si alaptezi este necesar sa fii bine hranita,  hidratata  pentru aceste exercitii ample cu impins caruciorul. Chair daca e bine sa mai schimbi  plimbatul copilului in carucior cu  partenerul de viata sau cu o prietena, plimbatul copilului in carucior trebuie realizat dupa cateva reguli pentru a -l transforma intr-o tehnica de fitness care da rezultate.

In  primul rand este important sa pastrezi un ritm constant cand  impingi caruciorul,  acest set de miscari regulate fiind  importante atat pentru copil cat si pentru tine; miscarile bruste sperie  bebelusul, iar pe tine te vor epuiza fizic si psihic. E recomandat ca pentru inceput plimbarea sa se faca la pas.

Mentine  o pozitie corecta, dreapta, pentru a pune in miscare muschii care trebuie; mainile trebuie sa stea pe manerul caruciorului, iar coatele aproape de corp, spre zona taliei, astfel eviti sa se acumuleze tensiune la muschii gatului, pieptului si a umerilor. Atentie daca tii coatele prea departe de corp, ai tendinta sa te apleci, formand un unghi de 90 de grade cu caruciorul, si pui presiune pe coloana vertebrala, si atunci apar durerile de spate. Drepti se merge inainte! 🙂

Trebuie sa iti iei provizii pentru drum, apa , mancare, jucarii pentru bebelus,  asa ca e recomandat sa cumperi din timp un carucior cu de toate din categoria carucioare 3 in 1, cu geanta, loc de depozitat lucruri, pentru a evita sa ai la tine o geanta si doua sacose.  Cand eram eu mica nu erau carucioare din acestea moderne, dar acum vremurile s-au schimbat, si  numeroase facilitatile s-au dezvoltat in domeniu.  Un model interesant pentru carucioare copii este acesta din pozele de mai jos,  carucior AVIO System disponibil  in trei culori: atat pentru fetite, cat si pentru baietei.

203-1490-thickbox 203-1491-thickbox 203-1492-thickbox

Carucior copii

Sursa: allkids.ro

Alege un loc interesant pentru plimbare, si schimba locul din cand in cand. Chiar daca copilul nu da semnale, el se poate plici sidin carucior de acelasi peisaje. Si atunci cand descoperi locuri noi, sau revezi locuri incarcate de amintiri, te incarci cu energie.

5) Vorbeste cu copilul, canta-i pentru ca esti cea mai frumoasa pentru el. Insconstient asa se dezvolta limbajul copilului-vorbind cu el cat timp sa in carucior sau in patut.

Insa cand se poate face fitness?

Pai chiar in timpul plimbarilor, incepand treptat de la cateva minute pana la 20 chiar 30 de minute. Pentru inceput poti sa rotesti usor caruciorul, si sa mergi distante mai lungi pentru a te obisnui.  Apoi urmeaza distractia

1) Penduleaza piciorul; incalzeste-ti corpul usor ridicand un picior si celalat pe rand; lasa genunchiul relaxat si nu il incorda, asa ca la orele de educatie fizica din scoala. Poti face aceste miscari stand pe loc sau in timp ce mergi.

2) Misca-ti bazinul,  repeta o serie de  genoflexiuni in timp ce canti copilului.

3)Tonifierea bratelor este importnata; ia cu tine doua sticle de apa de 0,5l pline bineinteles si foloseste-le drept greutati pentru fitness; ridica fiecare brat pe rand pana in dreptul umerilor, apoi pe amandoua. Atentie spatele intotdeauna drept.

4)  Exerseaza-ti membrele; intinde bratul, in timp ce cu celalalt tii manerul; sau si picioarele in timp ce stai cu mainile pe carucior (pe partea metalica, tare , pentru a te mentine in echilibru).

5)  Exercitii ale feselor pentru mamele mai indraznete. Mai jos iata un videoclip mai jos cu exemple de exercitii de la un grup de amme cu initativa din SUA:

 

Voi ce parereti aveti despre aceste exercitii/ cand veti avea copil, sau daca aveti v-ati incumeta sa participati la o sesiune de acest gen de fitness?

 

 

Advertisements

One thought on “Fitness la plimbare in carucioare

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s