Scrisoarea unui cumparator online frustrat

Putem avea experiente placute la cumparaturi si in mediul online. Nu trebuie sa ne plimbam printr-un fashion boutique ce miroase a vanilie pentru a a avea parte de o experienta placuta. Si mediul online poate avea aromele sale captivante.

In articolul asta o sa expun mai mult experientele mele, facand oarecare referire la rezultate din studii de cercetare de online marketing. Pentru inceput vreau sa precizez ca nu-mi place sa-mi fie date peste cap asteptarile. Asa ca apelati la specealisti in retargeting, pentru a invata cum sa nu va frustrati clientii.

In primul rand este nevoie de un design placut, sa fie o conventie de continut si d egrafica pe care utilizatorul comun de internet sa o perceapa ca sigura, sis a o asocieze cu mediile de e-commerce: cos de cumparaturi, lista de cumparaturi, optiunea de add or remove product( adauga sau elimina produs), save your basket (salveaza cosul de cumparaturi).

Continutul este important. Daca vinzi tablet online si tot ceea ce poti oferi potentialului client este doar o poz si o denumire pompoasa, cu siguranta acesta se va ofusca. Eu ma enervez cand vad doar numele tabletei si atta. Nu sunt priceput in tehnica si gadgetareala si am nevoie de specificatiile fiecarui produs pentru a face decizia de cumparare. Nu tin minte, si nici nu intentionez sa invat detaliile tehnice, de dragul stiintei. Si nu se va intampla sa am o revelatie de genul: vai ce processor are laptopul asta, cand vad doar o poza. Aceasta este treaba echipei din spatele site-ului si a magazinului tau sa-mi aminteasca mereu cat de bune sunt produsele tale.

A treilea aspect tine de centralizarea informatiilor in pagina principala a siteului. Ma deruteaza cand trebuie sa derulez pagina de la stanga la dreapta. Asa ca ar fi bines a amplasezi und etrebuie fiecare element al magazinului tau. Sunt reguli ce tin de fiziologia oculara, si perceptia imaginii, care odata respectate, va vor aduce mai multe conversii. Eu vreau, si cred ca sunt multi care se inscriu aici, sa gasesc rapid ce imi doresc: detalii produs, modalitati de livrare si plata, contact. Cu cat sunteti mai istenti in anticiparea miscarilor, sansele cresc sa convingeti un nou vizitator sa devina comparator.

Oferiti ceea ce asteapta sa gasesca vizitatorului, si oferiti intotdeauna ce ii promiteti. Daca trimiteti un email cu un newsletter in care spuneti potentialilor clienti de reducerile de vara la tablete, si amplasati in centrul e-mailului  o poza cu aces produs pe care scrie  clar oferta sau pret redus, ce o sa faca subiectul. O sa dea click exact pe imagine, asteptand sa intre pe site la pagina respectivului product. De multe ori am avut surpriza  sa descopar dupa incarcarea paginii o alta pafina cu o lista intreaga cu produse la promotie, sau produse din aceiasi categorie cu a produsului  promovat in email. Eu nu vreau sa caut. Tehnologia ne-a facut sa devenim comozi si sa vrem totul cu un singur click. Asa ca faceti click-ul sa vanda.

O imagine face cat 1000 de cuvint., asa ca faceti pe cat posibil sa puneti pe site-ul magazinului online o imagine cat mai reala a produsuui. Tete de genul: forma si culoarea pot sa difere, sau imagine cu titlu de prezentare trezesc suspiciuni si neincredere in randul potentialilor consumatori. Asta inseamna ca eu cumpar ceva, si ei imi livreaza ce au. Cum am vazut eu pe un site poze cu un set de organizatoare de lenjerie, cutii frumoase, roz cu floricele, si mi-am cumparat produsul recunosc pentru desgnul si culoarea produsului. Imaginati-va surprinderea mea cand am deschis coletul si erau trei organizatoare lenjerie de un gri-jobolan, si cu un design total diferit. A doua oara nu am mai cumparat de pe acel site.

Un alt aspect important: vreau sa mi se salveze  ceea ce fac in magazine: vizualizare produse, adaugare in cos cumparaturi, recenzii produse, si ma enervez cand merge greu pagina, sau se blocheaza. Va rog nu-mi blocati elanul. Daca mati atras cu mirosul reducerilor, aratati-mi parfumul.

Inserarea elementelor de marketing viral, prin casute (icons) care duc catre retele de socializare de genul: Nu fi chitra si spune-le si prietenilor tai despre oferta noastra. Imi place sa sharuiesc cunoscutilor.

Se recomanda sa aiba un aspect profesionist, si un contrast adecvat al culorilor, iar totu sa fie simplu, si direct. Cel mai bine este sa simplificati pasii de vanzare, fara prea multe spatii de completat; stiu doar cand imi fac un cont online si imi ia cateva minute sa-mi gaseasca un username disponibil, iar cu parola e treaba si mai mare: sa fie de minim 8 caractere si maxim 14, sa contina cifre, sa contina litera mari, sa contina punctuatie, sa iba nu stiu ce cifra la mijloc, si tot felul de combinatii. Va rog nu ma mai intrebati in formularul de inscriere si ce am mancat dimineata, caci nu o sa va raspund.

O experienta placuta se incheie atunci cand exista sectiunea contacte si acolo apare o adresa reala si un numar de telefon, la care sa raspunda cineva.

Spor la vanzari!

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s